Algemene voorwaarden LIV wonen & zo
Verzending & retouren
Op werkdagen voor 16.00 uur besteld, dezelfde dag verzonden (mits de betaling is ontvangen). Uitgezonderd feestdagen en eventuele (vakantie)sluitingen. De verzendkosten in Nederland bedragen €6,95 tot een gewicht van 10 kilo. Gratis verzending in NL vanaf €70,-. Bereken uw definitieve verzendkosten in uw winkelwagen. Bij een eventuele retourzending zijn de verzendkosten & retourkosten voor eigen rekening (zie www.livwonenenzo.nl/retourneren voor de retourprocedure).
Artikel 1 – Webshop
1.1.
De webshop is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en draagt haar wettelijke bijdrage af aan de Belastingdienst. Op onze website kunt u ons KvK nummer en BTW nummer vinden. Tevens vindt u daar ook onze contactgegevens.
1.2.
Onze webshop is voorzien van een SLL-Certificaat. Dat betekent dat we aan alle wettelijke eisen voldoen met betrekking tot de beveiliging van uw persoonsgegevens en betaalgegevens. Wij streven naar een voortdurende verbetering van de beveiliging van uw gegevens. Bij misbruik door hackers zullen wij aangifte doen bij de politie.
1.3.
Wij verstrekken uw persoonsgegevens nooit aan derden. Indien wij uw persoonsgegevens aan derden verstrekken, zullen wij altijd vooraf toestemming aan u vragen.
1.4.
Sinds 5 juni 2012 is onze webshop verplicht om vooraf toestemming aan u te vragen betreffende cookies. U leest hier meer over op pagina “Privacy & cookies”.
1.5.
Wij zijn verplicht om bij mogelijke verdenking van misbruik of fraude, aangifte te doen bij de politie.
1.6.
De webshop heeft een beroepsaansprakelijkheidsverzekering afgesloten, om zich in te dekken tegen eventueel onterechte aansprakelijkheid die er wordt geclaimd door een klant.
1.7.
Wij streven ernaar om u te allen tijde van een uitstekende service te voorzien. Wanneer u twijfels heeft over de aankoop van een product, staan onze medewerkers u graag te woord.
1.8.
Indien u akkoord gaat met onze Algemene Voorwaarden, gaat u ook akkoord met ons privacy & cookie beleid. U leest ze hier: https://www.livwonenenzo.nl/privacy-cookies/
Artikel 2 – Bedenktijd
2.1.
U heeft 8 dagen bedenktijd na de aankoop van een bepaald product. Mocht u binnen deze termijn ontevreden zijn over de aankoop, dan kunt u het product aan ons retourneren, zonder dat u het product zelf hoeft te betalen. U betaalt alleen de kosten van het verzenden en het retourneren van het desbetreffende product. Indien u al een betaling heeft gedaan, ontvangt u een creditfactuur en wordt het door u betaalde bedrag op uw rekeningnummer teruggestort. LET OP: vloeistoffen, huisparfums, sieraden en SALE artikelen mogen niet geretourneerd worden.
2.2.
Producten die aan ons geretourneerd worden, dienen voorzien te zijn van de originele verpakking.
2.3.
Producten die niet in de orginele staat zijn, niet in de originele verpakking zitten en waarvan eventuele kaartjes zijn afgeknipt, kunnen niet geretourneerd worden.
2.4.
Artikelen die buiten het retour termijn worden geretourneerd zullen worden geweigerd en naar u retour gestuurd worden.
Artikel 3 – De overeenkomst
3.1.
De overeenkomst tussen de webwinkel en klant is definitief wanneer de klant heeft aangegeven akkoord te zijn gegaan met de algemene voorwaarden en hij de webwinkel heeft gemachtigd het geld van zijn rekening af te schrijven, wanneer de klant een betaling heeft voldaan via iDEAL of Paypal, of als het is bijgeschreven op het bankrekeningnummer. Nadat de bedenktermijn van 8 dagen is verstreken en de betaling is ontvangen door de webwinkel, is de klant eigenaar geworden van het betreffende product.
3.2.
De overeenkomst is elektronisch tot stand gekomen, door middel van het invullen van de benodigde velden en het akkoord gaan met de algemene voorwaarden.
3.3.
U bent als klant verplicht uw betalingsverplichting aan de webwinkel na te komen. Indien betaling is uitgebleven, zullen er geen artikelen naar u verzonden worden. Zodra het openstaande bedrag is ontvangen, zal de bestelling verder in gang worden gezet. Is er na 5 dagen nog geen betaling van u ontvangen, dan zal de gehele bestelling worden geannuleerd.
3.4.
Nadat u tot aankoop bent over gegaan, ontvangt u van ons een schriftelijke bevestiging per email van uw aankoop. Daarin staat het product dat u hebt gekocht, wat het u kost en waar u met eventuele klachten en opmerkingen terecht kunt.
3.5.
Wij zijn aan u verplicht het product of artikel binnen 30 dagen aan u te leveren. Mocht door onvoorziene omstandigheden het artikel niet binnen deze periode leverbaar zijn, dan zullen wij u daarvan schriftelijk op de hoogte brengen. Na het verstrijken van deze 30 dagen krijgt u van ons het eventueel al betaalde aankoopbedrag terug. . Heeft u echter van tevoren aangegeven dat een vervangend artikel ook een optie is, dan zullen wij u een vervangend product of artikel leveren, dat zoveel mogelijk aan uw wensen voldoet. Uiteraard kunt u van tevoren aangeven dat u dat niet wilt.
3.6.
De levering van producten in het buitenland kan langer duren dan een levering in Nederland. De kosten die voor een verzending naar een adres in het buitenland in rekening worden gebracht, zijn voor u zichtbaar wanneer u tot de aankoop van het product overgaat.
Artikel 4 – De prijs
4.1.
De prijzen die op onze webshop staan vermeld, zijn altijd inclusief BTW. De kosten die betaald moeten worden voor het verzenden van het product, worden zichtbaar wanneer u het product heeft toegevoegd aan uw winkelwagen.
4.2.
Wanneer u ons machtigt om automatisch een bedrag van uw rekeningnummer af te schrijven, bent u verplicht ons een juist rekeningnummer door te geven. Misbruik of fraude wordt bestraft en gemeld bij de instanties die daarvan op de hoogte moeten zijn. Daarnaast wordt er aangifte gedaan bij de politie.
4.3.
De prijs die bij het product op de website wordt vermeld, kan niet wijzigen tijdens uw aankoop. U betaalt het bedrag dat zichtbaar is bij het product en wat tevens aan u bevestigd wordt, indien u elektronisch akkoord gaat met de aankoop. Daarin wordt de aankoopprijs opnieuw vermeld.
4.4.
Wanneer u een product koopt tijdens een periode waarin geen actie geldt, komt u achteraf ook niet in aanmerking voor korting.
Artikel 5 – Klachten
5.1.
Wij kunnen geen geld teruggeven op een afgeprijsd artikel. Klachten over de levering dienen in eerste instantie telefonisch aan ons gemeld te worden. Onze medewerkers staan u graag te woord. Wij zullen dan met de desbetreffende bezorger contact opnemen betreffende de levering van het product. Uiteraard doen onze bezorgers hun uiterste best om het product onbeschadigd bij u thuis af te leveren.
5.2.
Breuken door levering of klachten over het product zelf, dienen binnen 2 dagen na ontvangst aan ons gemeld te worden. Beschrijf uw klacht zo specifiek mogelijk. Wij zullen voor u contact opnemen met de fabrikant of groothandel en zullen hierin voor u bemiddelen als tussenpersoon. Indien het binnen onze mogelijkheden ligt zullen wij het probleem zelf voor u oplossen.
5.3.
Klachten worden doorgaans binnen 14 dagen door ons afgehandeld. Wij willen u ten allen tijde van een uitstekende service voorzien.
5.4.
Wij zijn niet aansprakelijk voor gebreken die na levering van de artikelen zijn ontstaan als gevolg van ondeskundig gebruik of gebrek aan zorgvuldigheid of schade die daar uit ontstaat. Tevens moet u er rekening mee houden dat kleuren iets kunnen afwijken dit door het beeldscherm.
5.5.
Wij kunnen geen productgarantie geven op afgeprijsde artikelen.
5.6.
Afgeprijsde artikelen kunnen niet worden geretourneerd.
Indien u akkoord gaat met onze Algemene Voorwaarden, verzoeken wij u vriendelijk het vakje aan te vinken bij afrekenprocedure, zonder het vakje aan te vinken kan er geen overeenkomst tot stand komen. Uiteraard hopen wij van harte dat u veel plezier beleefd met uw aankoop! Indien u nog vragen heeft, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.